Dersin Adı | Yüksek Lisans Tezi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GS 599 | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı lisansüstü program boyunca öğrencilere verilen derslerde kazandırılan kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler kullanılarak, bir danışmanın takibinde öğrencinin bir araştırmayı, araştırma sorusunun ortaya konmasından veri toplama ve analizine kadar yürütüp bir tez halinde yazmasını ve sunmasını sağlamak ve bu süreçte bir lisansüstü uzman araştırmacı ya da uygulamacı olarak ihtiyaç duyacağı donanımı öğrenciye kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, bir araştırmanın bağımsız olarak baştan sona yürütülmesi ve buna dair becerilerin öğrenilmesini içermektedir. Buna göre, bir danışmanla beraber ilk önce bir araştırması sorusu belirlenmekte, bu soru üzerine literatür taraması yapılmakta, literatürde bu sorunun araştırılmasına ilişkin yöntemlerle beraber eksiklikler de dikkate alınarak özgün bir hipotez ve araştırma tasarımı kurulmaktadır. Daha sonra bu araştırma tasarımı çerçevesinde veri toplanmakta ve çalışmanın kuramsal temeli, yöntemi, sonuçları ve sonuçların değerlendirilmesini içeren bir tez yazılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Danışman ile görüşme | |
2 | Bağımsız çalışma | |
3 | Bağımsız çalışma | |
4 | Danışman ile görüşme | |
5 | Bağımsız çalışma | |
6 | Bağımsız çalışma | |
7 | Bağımsız çalışma | |
8 | Danışman ile görüşme | |
9 | Bağımsız çalışma | |
10 | Bağımsız çalışma | |
11 | Bağımsız çalışma | |
12 | Danışman ile görüşme | |
13 | Bağımsız çalışma | |
14 | Bağımsız çalışma | |
15 | Danışman ile görüşme | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 100 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 900 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 900 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Politika yapıcılar, kolektif yapılar ve toplum için enerji kaynakları, enerji arzı ve enerji talebinin kritik rolünü ve etkilerini kavrar. | X | ||||
2 | Jeopolitik, piyasa dinamikleri, risk yönetimi, teknoloji, çevre sorunları, yasal konular, ulaşım ve stratejiler gibi temel enerji araştırma disiplinlerinde, teorik ve pratik bilgileri kullanarak enerji çalışmalarına ilişkin sorun ve koşulları değerlendirir. | |||||
3 | Çok boyutlu sorunları paydaşlarla koordineli çalışarak analiz eder ve enerji araştırmaları alanındaki karmaşık sorunları çözme hususunda liderlik gösterir. | |||||
4 | Siyasi yapılar, piyasalar, kurumlar, düzenlemeler, iklim değişikliği ve çevre ile ilgili temel enerji politikasına ilişkin konuları eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir. | |||||
5 | Uluslararası enerji arenasında uygulanan çağdaş yöntemler, stratejiler ve politikaların yanı sıra politika yapıcılar, şirket temsilcileri ve kanun düzenleyicilerle etkileşime girer. | |||||
6 | Enerji ile ilgili soruları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak mevcut teoriler, senaryolar ve kavramlar doğrultusunda sosyal ve beşeri bilimler perspektifinden ele alır ve analiz eder. | X | ||||
7 | Enerji araştırmaları alanındaki son gelişmeleri takip ederek verileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve uluslararası enerji arenasına ilişkin konuları sistematik olarak inceler. | X | ||||
8 | Enerji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir. | X | ||||
9 | Sosyal ve beşeri bilimlere ait disiplinlerin uygun metodolojilerini kullanarak özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Enerji alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest